Výjezdní zasedání představenstva ČD, a.s. v Pardubicích 
Pardubice - Představenstvo ČD jednalo tento týden s vedením Pardubického kraje o zdvojkolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové a modernizaci a nákupu nových vlakových souprav pro regionální tratě. Vedení Českých drah si tak v praxi prověřuje chod železnice. S hejtmanem Radko Martínkem diskutoval generální ředitel ČD Petr Žaluda o dalším vývoji železniční dopravy a jejích prioritách. Hejtman Radko Martínek považuje spolupráci s Českými drahami za oboustranně prospěšnou: „Železniční doprava je klíčovou páteřní sítí. Modernizaci bohužel limituje infrastruktura, která spadá pod Správu železniční dopravní cesty.“ Předseda představenstva a generální ředitel ČD Petr Žaluda potvrdil, že na mnoha místech je rychlost omezena na 40 km v hodině. „Snažíme se proto dohodnout se Správou železniční dopravní cesty, aby zásadní regionální tratě zrekonstruovaly,“ uvedl generální ředitel, který věří, že moderní a rychlé vlaky přivedou do veřejné dopravy více cestujících.
Na pracovním setkání se hovořilo o zvýšení komfortu a bezpečnosti na vybraných zastávkách a tratích, ale zejména o zvýšení kapacity trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. „Pokud plán vyjde, tak si mohou být České dráhy jisté, že na této trati přibudou cestující,“ je přesvědčený hejtman Martínek.       Další část jednání se věnovala obnově vozidlového parku a zavádění moderních bezbariérových vozidel v regionální dopravě. Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda potvrdil záměr společnosti i nadále investovat do nových souprav. Na nejfrekventovanější trať v regionu spojující Pardubice se sousedním Hradcem Králové budou dodány nové pantografické soupravy, které jsou již ve výrobě u společnosti Škoda Transportation. Počítá se také s nasazením nových souprav na vybrané neelektrifikované tratě, například z Pardubic ve směru na Chrudim.
Společné jednání se dotklo také využití nemovitého majetku Českých drah a modernizace důležitých železničních stanic v regionu. Hejtman Radko Martínek i generální ředitel Petr Žaluda pozitivně hodnotili vznik přestupního terminálu v České Třebové, kde byla rekonstruována také výpravní budova. Jako další prioritu v této oblasti vidí vznik přestupního terminálu veřejné dopravy u Pardubického hlavního nádraží spolufinancovaného z tzv. švýcarských fondů a rekonstrukci výpravní budovy. Generální ředitel Petr Žaluda k tomu řekl: „Současné odhady nákladů na rekonstrukci památkově chráněné výpravní budovy pardubického hlavního nádraží jsou kolem 450 milionů korun. Protože se jedná o rozlehlý areál, jehož součástí je dokonce i hotel, tak se budeme snažit získat pro rekonstrukci i další partnery, kteří by část výpravní budovy využívali a rekonstrukci spolufinancovali.  Fotografie Luboš Kozel
 

Celkový pohled na jednání                Zástupci Pardubického kraje (vedl R. Martínka vedoucí odboru dopravy Ing. Umbraum)

V čele delegace ČD byli gen ředitel Ing. Žaluda a Ing. Antonín Blažek, náměstek ředitele ČD pro os. dopravu, dole fotky z tiskovky