Kraj jedná s obcemi o přivaděčích k R35                             
Pardubice (8. 4 2014) – K plánované rychlostní silnici R35 bude patřit i 13 přivaděčů. Pardubický kraj nechce ponechat plánování jejich tras náhodě a debatuje proto o jejich definitivní podobě se starosty dotčených obcí. První dvě jednání, o úsecích od Opatovic nad Labem po Dašice a dále k Vysokému Mýtu, se dnes konala v budově bývalé reálky v Pardubicích za účasti ředitele pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumila Vebra, ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslava Němce a náměstka hejtmana Jaromíra Duška.
 
„Dobrou zprávou je, že se kraj se starosty shodl na trasování přivaděčů k R35 v daném úseku. Jediné připomínky, které jsme zaznamenali k úseku od Opatovic k Dašicím, byly od starosty Dašic,“ informoval o jednání náměstek hejtmana Jaromír Dušek.  „Konkrétně Petr Zikmund požadoval doplnit přivaděč u obce Zminný o jednu paralelní větev, což kraj zohlední v aktualizaci zásad územního rozvoje,“ upřesnil Jaromír Dušek.
Druhé jednání se věnovalo dalšímu úseku R35 a především přivaděči od Žamberka. „Většina starostů obcí mezi Vysokým Mýtem a Žamberkem souhlasí bez výhrad s navrženou trasou. Zaznamenali jsme pouze dvě připomínky vysokomýtského starosty Miloslava Souška. Ten bude svůj návrh variantní objízdné trasy u Vysokého Mýta řešit s Ředitelstvím silnic a dálnic. Druhý požadavek se týkal vedení přivaděče trasou po severní straně Bůčkova kopce z důvodu rozvoje města a místní bytové výstavby,“ doplnil podrobnosti náměstek hejtmana Dušek. Vzhledem k tomu, že výstavba tohoto úseku silnice R35 začne nejdříve v roce 2018, je dost času na zapracování případných změn.
Obce i kraj se obávají zvýšené zátěže kamionové dopravy. Ta se projevuje už nyní při rekonstrukci dálnice D1. Například již zmíněnými Dašicemi projede na 850 kamionů denně. To byl i důvod, proč hejtman Martin Netolický inicioval tato jednání. Kraj tak projedná problematiku přivaděčů postupně v celé trase. Ještě dnes pokračují jednání o úseku do Vysokého Mýta. O oblasti Litomyšlska a Svitavska se bude debatovat 22. dubna.
„Kamiony se nám dnes pohybují po silnicích II. a III. třídy prakticky kdykoliv a kdekoliv. Problémem je, že úřady povolují terminály a dopravní překladiště v místech, kde na to nejsou připraveny silnice,“ posteskl si náměstek hejtmana Dušek. S ředitelem pardubické pobočky ŘSD Bohumilem Vebrem a starosty se shodli na tom, že dokončení přivaděčů musí následovat bezprostředně po dokončení R35. „Budeme vyvíjet tlak na stát, aby nám finančně pomohl s přípravami přivaděčů prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Bez toho nejsme schopni tuto akci finančně zajistit,“ upozornil Jaromír Dušek.
„Bohumil Vebr informoval o přetrvávajících potížích s výkupem pozemků pod budoucí R35 i o naší společné snaze docílit změny zákona, která by vrátila výkupní ceny pozemků na úroveň před únorem 2013. Všichni si uvědomují, že dokončení R35 v plánované trase výrazně prospěje regionu. Její přínos však ocení všechny obce teprve po dokončení přivaděčů,“ dodal k jednání Jaromír Dušek.