-
Změna ve
vedení Řízení provozu ČD Cargo Česká Třebová
-
Představenstvo ČD Cargo, a.s. na
svém zasedání konaném dne 30. března 2016 přijalo usnesení ve kterém
místo Bohumila Kratochvíla jmenovalo od 1.4. dpo pracovní
pozice ředitele jednotky organizační struktury ČD Cargo"Řízení
provozu Česká Třebová" Ing. Jiřího Vencla, Ph.D. Ing. Jiří Vencl se
tak vrací zpět do svého rodného města po 13 letech působení v Bratislavě
jednak jako jednatele
Generálneho zastúpenia ČD Cargo, s.r.o. Bratislava (dceřinné
společnosti ČD Cargo) a v posledních letech pak jako člena
představenstva společnosti Expres Wagons Bratislava. Ing. Jiří Vencl
působil dříve také v České Třebové jako ředitel Obchodně provozního
ředitelství ČD Česká Třebová. Nyní se tedy po letech vrací zpět do
stejné budovy bývalého "Provozního oddílu Česká Třebová".
-
Při této příležitosti se zabývejme strukturou společnosti ČD Cargo,
která je dceřinnou společností Českých drah, a.s. ČR V rámci je zřízeno
6 provozních jednotek ČD Cargo, se sídly ve velkých městech ČR a také v
České Třebové. Provozní jednotky jsou výkonnými jednotkami pro
zabezpečení provozních a přepravních činností ČD Cargo, a.s. PJ se dále
člení na provozní pracoviště. ČD Cargo má zřízené Provozní
jednotky v Praze, Brně, Ostravě, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a
v České Třebové. Českotřebovskou Provozní jednotku ČD Cargo vede Bc.
Miloš Mazura. V České Třebové dále sídlí právě v budově ČD Cargo
na náměstí Jana Pernera důležitá organizační jednotka "Řízení provozu Česká
Třebová", organizačně řízená odborem plánování kapacit 014 (vede Ing.
Vítězslav Šmelko), spadající pod provozního ředitele ČD Cargo (Ing. Zdeňka
Škvařila).
- Společnost ČD Cargo v České republice zaměstnává více než
7 500 osob. Jde o největšího českého železničního dopravce. v rámci
železničního uzlu Česká Třebová ČD Cargo úzce spolupracuje se
zdejším kontejnerovým překladištěm firmy Metrans. Zatímco v jiných
místech ČD Cargo pracovníky propouštělo, v České Třebová mělo
práce dost. Význam překladiště firmy Metrans zatím není v tom, že by
zaměstnalo přímo velké počty pracovníků, ale v tom, že zvýšilo využití
českotřebovského železničního uzlu a jeho kolejiště, ve kterém musely
být realizovány investice a modernizace, se kterými se dříve nepočítalo.
To vedlo ke stabilizaci pracovníků.Firma METRANS připravuje s pomocí
města Česká Třebová rozšíření svého překladiště v České Třebové o další
terminál s dalšími portálovými jeřáby na kolejích 201 – 210 na
seřaďovacím nádraží.
-
-
Logistický
terminál Metrans Ćeská Třebová
- Terminál je vybaven třemi portálovými
jeřáby, šesti průjezdnými kolejemi a rozsáhlými odkladnými prostory na
kontejnery. V areálu fungují i kolové překladače, které nakládají
kontejnery na silniční návěsy. Překladiště přineslo nové pracovní
příležitosti a udržely zaměstnanost i na zdejším seřaďovacím
překladišti. Činnost kontejnerového překladiště láká také první
investory, kteří projevují zájem v okolí stavět výrobní a skladovací
provozy a tím vzniknou i další pracovní příležitosti
- Na terminál vjíždějí vlaky přes
vjezdové nádraží a samotné kolejiště terminálu v prostoru jeřábových
drah je bez trolejového vedení. Tento 700 metrů dlouhý úsek musí
strojvedoucí projet samospádem a vlak zastavit tak, aby lokomotiva
dosáhla sběračem na trolejové vedení v dolní části překladiště. Vozy
musí být přistavené tak, aby z prvního vozu byla možná bezpečná
manipulace s kontejnery. Z počátku provozu tak byly obavy při
vjíždění kontejnerových vlaků do terminálu s průjezdem bez
trolejového úseku a spolehlivém zastavení pod dalším úsekem s
trolejí.
- Soupravy jsou sestavené z vozů patřící
firmě METRANS, z části od ČD Cargo a z části pronajatých od jiných
vlastníků, zvláště dopravce AAE. Vlaky na překladiště
dojíždějí hlavně z překladišť Praha Uhřiněves, Lípa nad Dřevnicí,
Havířov, Krems, Hamburg, Bremerhaven, Dunajská Streda a do stejných
cílů odtud směřují. Téměř všechny vlaky jsou vedeny v úzké
spolupráci s ČD Cargo, některé vlaky jsou pak vedeny také vlastními
náležitostmi METRANS, převážně lokomotivami TRAXX.
-
-
Kraj rozdělí na kotlíkových dotacích 114,9 milionů korun
- Pardubice (1. dubna 2016) –
Úředníci Krajského úřadu Pardubického kraje dokončili kontrolu a
hodnocení žádostí o kotlíkové dotace. Na základě výsledku hodnocení
radní tento týden schválili více než tisíc žádostí. Úspěšní žadatelé
budou v následujících dnech vyzváni k podpisu smlouvy o poskytnutí
dotace.
- „Zájem o kotlíkové dotace předčil
naše očekávání a já jsem rád, že díky pečlivé práci úředníků
proběhlo vše hladce a bez problémů. Během tří dnů jsme přijali 1049
žádostí, přičemž podmínky o udělení dotací splnilo 1012 z nich
s celkovou požadovanou částkou 114,9 milionů korun,“ uvedl
hejtman Martin Netolický s tím, že osm žádostí ještě musí schválit
zastupitelstvo.
- Pro první výzvu se původně počítalo
s částkou 100 milionů korun. „Aby bylo možno
vyhovět všem předloženým žádostem, které splnily podmínky výzvy,
rozhodli jsme se navýšit alokaci na částku, která odpovídá celkovým
požadovaným prostředkům,“ sdělil radní Pardubického kraje
zodpovědný za regionální rozvoj a evropské fondy Zdenek Křišťál.
- S úspěšnými žadateli bude uzavřena
veřejnoprávní smlouva o poskytnutí dotace. Žadatel musí předložit
závěrečné vyúčtování výměny kotle do šesti měsíců od uzavření
smlouvy. Následně mu bude dotace vyplacena. Prostředky nevyčerpané v
rámci první výzvy budou převedeny do druhé výzvy, která by měla být
v souladu s harmonogramem projektu kraje vyhlášena na konci roku
2016.
-
-
Hejtman se
vrátil za katedru. Na litomyšlském gymnáziu přednášel veřejnou správu
- Litomyšl (1. 4. 2016) - Hejtman Pardubického
kraje Martin Netolický zavzpomínal na roky strávené za katedrou
Univerzity Palackého v Olomouci. Na Gymnáziu Aloise Jiráska v
Litomyšli seznámil studenty s fungováním veřejné správy v České
republice, a to nejen v obecné rovině, ale také se zaměřením na praxi
fungování obcí a samozřejmě také Pardubického kraje. „Z reakcí
studentů bylo patrné, že fungování veřejné správy jim rozhodně není
cizí, což mne samozřejmě velmi těší. Nejedná se o jednoduchou
problematiku a je dobře, že se jí studenti snaží porozumět. Je dobré
vědět, že kraj je zřizovatelem středních škol, objednává autobusovou a
železniční dopravu, ale stará se také o nemocnice akutní péče, takže
se s ním setkávají každý den," uvedl hejtman Martin Netolický.
„Činnosti Pardubického kraje chceme prezentovat veřejnosti také na
tradičním Dni Pardubického kraje, který se uskuteční ve čtvrtek 12.
května a jeho součástí bude mimo jiné prohlídka úřadu a diskuse s
krajskými radními,“ představil část programu hejtman Netolický.
- Přínos přednášky si pochvalovali také studenti
a zástupci školy. „Velmi oceňuji především názornost případů, které
Pardubický kraj zabezpečuje pro město Litomyšl. Studenti tak získali
lepší přehled o činnosti kraje,“ uvedla ředitelka školy Ivana
Hynková.
-
-
Společnost
EBA navýší základní kapitál o 52 milionů korun
- Pardubice (1. 4. 2016) – Rada Pardubického kraje na svém
dnešním jednání projednávala návrh na zvýšení základního kapitálu
společnosti East Bohemian Airport (EBA) dle předchozí dohody krajských
a městských radních. Kapitál společnosti bude navýšen o souhrnnou
částku přesahující 52 milionů korun.
- „Pro Pardubický kraj to dle vlastnického podílu ve výši 34
procent znamená částku necelých 18 milionů korun s tím, že 17 milionů
představuje peněžitý vklad z rozpočtu kraje a zbylá částka je hodnotou
krajského podílu na pozemku pro vybudování nového letištního
terminálu,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že vše bude
schvalováno na dubnovém jednání krajského zastupitelstva. „Hlavním
důvodem navrhovaného navýšení základního kapitálu vložením pozemku pod
budoucím terminálem je skutečnost, že společnost EBA je stavebníkem
nového terminálu a dle nového občanského zákoníku je stavba součástí
pozemku,“ dodal hejtman Netolický.
- „Návrh na zvýšení základního kapitálu formou peněžitého vkladu
vychází ze společného prohlášení obou rad k výstavbě nového terminálu
pardubického letiště a harmonogramu financování výstavby tohoto
terminálu. Konečnou podobu modelu financování bude nezbytné dohodnout
na společném jednání obou akcionářů společnosti,“ objasnil
náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.
- Pardubický kraj vstoupil do společnosti EBA na počátku roku 2007
navýšením základního kapitálu společnosti o necelých 14 milionů korun,
čímž se stal 34 procentním akcionářem společnosti. Po několika dalších
navýšeních vzrostl základní kapitál společnosti se dvěma akcionáři na
současných 229 milionů korun.
-
-
Hejtman obhajoval u ministra financí navýšení příjmů pro obce
- Pardubice (31. března 2016) – Hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický včera jednal s ministrem financí
Andrejem Babišem a jeho náměstkem Janem Gregorem ohledně finanční
podpory státu pro obce a venkov. Hejtman mimo jiné připomněl
legislativní iniciativu Pardubického kraje k navýšení výnosu z DPH pro
obce od 1. ledna 2017.
- „Obce i kraje přišly před čtyřmi lety
kvůli rozhodnutí tehdejší Nečasovy vlády o hodně peněz. Kraje se
začátkem tohoto roku dočkaly kompenzace, takže nyní jsou na řadě obce,
potažmo venkov,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Tento problém
je nezbytné řešit také proto, že v současném programovém období není
možné z evropských peněz financovat řadu aktivit právě v oblasti
komunální politiky. Týká se to zejména sportovišť, veřejných
prostranství, kulturních domů, infrastruktury cestovního ruchu či
památek. Legislativní iniciativa Pardubického kraje tento očekávaný
výpadek zdrojů řeší,“ dodal Netolický.
-
Návrh na navýšení rozpočtového určení daní pro obce předložila
zastupitelka Pardubického kraje a zároveň starostka obce
Morašice
Hana Štěpánová. V únoru jej na doporučení rady schválilo
zastupitelstvo. Do zákona by se podle tohoto návrhu měl vrátit
motivační prvek, který se týká podílu obcí na výnosu daně z příjmů
fyzických osob. Navrhovaná změna se nijak nedotkne příjmů krajů. S
obdobnou iniciativou v nedávné době přišel také Liberecký kraj.
- .
-
|