Atraktivní novinka EffiShunter 1000 má premiéru v Berlíně

ČESKÁ TŘEBOVÁ, 19. září 2016

Nová česká dieselelektrická lokomotiva EffiShunter 1000, vyvinutá a vyrobená v akciové společnosti CZ LOKO, bude mít premiéru v Berlíně na prestižním veletrhu dopravních technologií Innotrans 2016, který začíná zítra 20. a potrvá do 23. září. Firma si od jejího uvedení na trh hodně slibuje a věří v její komerční úspěch zvláště v zahraničí.

„Jde o výsledek našeho vlastního výzkumu a vývoje. Díky zkušenostem při použití unifikovaných technologických řešení dodáváme na trh produkty v kvalitě, odpovídající evropským i světovým měřítkům. Nabízíme tedy světovou kvalitu s chytrým českým přístupem, což se týká i naší poslední novinky “ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.

Čtyřnápravový EffiShunter 1000 má výkon 895 kW a maximální tažnou sílu 267 kN a je určen zejména pro všechny druhy posunu a náročný provoz na průmyslových vlečkách. Vybaven je střídavým přenosem výkonu AC/AC ze spalovacího motoru na hnací dvojkolí, a jeho parametry odpovídají nejnovějším normám TSI pro provoz v celé Evropě. Jeho konfigurace zaručuje vysokou spolehlivost, nízké náklady na provoz a údržbu, a komfort a bezpečnost obsluhy. Lokomotiva je vybavena digitálním řídicím systémem s on-line diagnostikou a monitoringem přes GPS. Na přání zákazníka lze pak instalovat další sofistikované technologie jako je automatická regulace rychlosti, radiové dálkové ovládání nebo automatické spřahovací zařízení.

Letos jde již o třetí významnou původní novinku CZ LOKO. V červnu firma představila svou první modernizovanou elektrickou lokomotivu, čtyřnápravový EffiLiner 3000, a v srpnu originální modernizaci osobního vlaku RegioSprinter.

„Všechno to jsou technicky velmi náročné projekty, potvrzující naše silné know how. To nám umožňuje vyvíjet a vyrábět lokomotivy, srovnatelné v daném segmentu s jakoukoliv konkurencí. To je cesta, po níž, spolu s rozšiřováním služeb a servisu, dál půjdeme,” uvedl Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO.

Lokomotiva EffiShunter 1000 doplňuje portfolio efektivních dieselových hnacích vozidel, začínajících řadou 300 s malou posunovací lokomotivou využitelnou také pro metro, přes řady 500 a 700 pro náročný provoz na vlečkách hutí nebo dolů, až po nejvýkonnější lokomotivu řady EffiShunter 1600 pro těžkou posunovací službu, jezdící ve světě už ve více než 100 exemplářích.

Právě široké portfolio produktů a služeb otevírá firmě nové obchodní příležitosti v zahraničí, kde nyní jezdí téměř 350 lokomotiv CZ LOKO. Proto je také střednědobý obchodní plán optimistický i přes oslabení aktivit ve východní Evropě v důsledku sankcí a pádu rublu.

Technická data:

Střídavý přenos výkonu AC/AC je tvořen spalovacím motorem Catterpillar s trakčním alternátorem Siemens, trakčními kontejnery EVPU, trakčními motory CZ LOKO a řídicím systémem MSV elektronika. Brzdovou výzbroj tvoří elekrodynamická brzda, kotoučová brzda a protismyková brzda DAKO. Lokomotiva je interoperabilní, což znamená, že různé systémy spolu spolupracují a dosahují vzájemné součinnosti.

***

Akciová společnost CZ LOKO patří mezi přední středoevropské firmy zaměřené na výrobu, modernizace a opravy lokomotiv. Sídlo a hlavní závod má v České Třebové, další v Jihlavě, Lovosicích, Nymburce, Přerově a Ostravě a zaměstnává v nich přes 800 lidí. Celkem firma až dosud vyrobila nebo zmodernizovala přes 900 lokomotiv. Obrat společnosti ve fiskálním roce 2015/16 přesáhl dvě miliardy korun.