-
Mateřská škola
U koupaliště - stavební úpravy finišují
-
Mateřská školka U
Koupaliště v České Třebové prochází po bezmála čtyřiceti letech od
vybudování rekonstrukcí. Byla postavena tehdejším koncernovým
podnikem Sigma Česká Třebová a po privatizaci podniku začátkem
devadesátých let si město Česká Třebová muselo budovu školy za
zůstatkovou cenu odkoupit. podobný postup byl zvolen u budovy
mateřské školy U Stadionu, která patřila českotřebovské Primoně. V
mateřské škole U koupaliště jsou zřízeny tři oddělením přes péči
města byly stavební úpravy jistě zapotřebí, vytápění v objektu
dosud zajišťovala elektrická akumulační kamna. Nyní bude jinde
zcela běžné plynové vytápění umožňující dobrou regulaci a ve spojení se
zateplením objektu také úsporu provozních nákladů. Děti přestaly
do této školky chodit již na začátku června. Pracovalo se zde přes
prázdniny a ještě nyní se na stavbě finišuje.
- Třída Kuřátek (I.
třída) je již od 4. září v nově rekonstruované školce
zprovozněna, další dvě třídy - Veverky
(II. třída) a Ježečci (III. třída) pokračuje stejně jako před
prázdninami s provozem v náhradních prostorách bývalé Svářečské
školy ve Slovanské ulici ( neboli bývalého Dislokovaného pracoviště
Univerzity Pardubice). Termín přestěhování do MŠ U Koupaliště bude
ještě upřesněn, Zatím je předpoklad, že 18. září už budou všichni
"doma" v rekonstruované budově
a postupně bude školka opět žít běžným "školkovským životem".
- Stavební práce,
které promění vnější i vnitřní vzhled budovy, spočívaly ve výměně všech
otvorových prvků, především oken, byl
proveden venkovní zateplovací systém, uvnitř byly původní akumulačky byly nahrazeny
teplovodními radiátory. Ve třídách a ložničkách dochází také
k výměně podlahových krytin. Školka dostala i nový kabát, bude pro děti více přitažlivá, na fasádě jsou obrázky. Součástí projektu je také osazení vzduchotechniky. Financování stavby
je řešeno z části z rozpočtu města a z části díky dotaci. Celkové
náklady na tu stavbu zateplení mateřské školy jsou ve výši 6,6
milionu korun, z toho dotace činí zhruba 2,5 milionu korun. Nepodaří se letos dodělat všechny vnitřní práce, v počítá se s tím, že
na příští rok zbude obnova sociálních zařízení. S těmito pracemi projekt
pro letošní rok nepočítal.
- Fotografie: Třída veverek
z této MŠ navštívila 7. září akci Den s odpady na Starém náměstí.
-

-
Judisté zvou
do svých řad
- Českotřebovský oddíl juda
s 50-ti letou
tradicí a medailovými republikovými úspěchy,zve do svého
kamarádského prostředí všechny zájemce nejen o tento bojový sport, ale
také ty, kteří chtějí všeobecnou sportovní průpravu. Začínáme
sportovními hrami, které jsou zaměřeny na koordinaci pohybů a práci v
týmu. Dále pak gymnastikou a lehkou fyzickou průpravou. Po zvládnutí
přejdeme na nácvik pádů a technik na zemi. Tréninky pro začátečníky
jsou 2x týdně po 60min.
-
Dopravní konference Pardubice 2017 z pohledu Třebováka
-
Pardubice,
Pardubice a zase Pardubice. Až potom všechno ostatní. Platí to na
100% alespoň v oblasti rozvoje silniční sítě v Pardubickém kraji. Ono se
tomu asi nedá zabránit, protože problémů zejména na silniční síti je v
Pardubicích a jejích okolí určitě nejvíc a je zde také největší
frekvence dopravy, silniční stavby jsou zde také nejvíce využity. Jenže
daňoví poplatníci žijí v celém kraji a na to je třeba také pamatovat.
-
Multimodální centrum
Pardubice. Možná že konference vznikla
právě proto, aby umožnila větší lobbing pro pardubické dopravní stavby.
Mám především na mysli multimodální logistické centrum Pardubice,
o kterém se na dopravní konferenci mluví snad od samotného začátku před
šesti lety. Pardubice se snaží využít možnost pozvat svého města špičky
z Ministerstva dopravy, SFDI, ŘSD, Ředitelství vodních cest apod.
kde se rozhoduje o prioritách dopravních staveb na železnici, v oblasti dálniční sítě,
vodních cest a leteckého spojení a systematicky je přesvědčovat a
potřebě rychlého vybudování zmíněného multimodálního centra, kde bude
(komerční i rekreační) přístav Pardubice s železniční vlečkou, přímým
silničním připojením na dálnici novou extra vybudovanou účelovou
komunikací (třetí třídy) a připojením na stávající vojensko-civilní
letiště, na kterém lze dále rozvinout nákladní přepravy.
- Nakonec proč ne, existence
takového uzlu by jistě byla výhodná nejen pro Pardubice. Právě
proto by bylo vhodné, kdyby se budoucnost tohoto projektu řešila
především na vládě a na vládou pověřených institucích, jistě bude mít
větší než krajský význam. Zatím se zdá, že jde o soubor zbožných přání
sestavený na krajské a pardubické úrovni. Nechť tedy vznikne nějaké
další "Memorandum o spolupráci vlády a kraje" při budování
zmíněného centra, vzhledem k poloze Pardubic na mapě republiky
bude mít celostátní význam, všechno přece nemusí být v pražské
aglomeraci. Z takového Memoranda bude také jasné, kolik to asi bude stát
a vznikne i závazek o tom, jak budou tyto potřebné (státní či evropské)
finanční prostředky postupně uvolňovány.
-
Chybí každoročně aktualizovaný
plán investic do
silnic v kraji. Krajské dopravou se zabývající orgány by měly vždy
předložit aktualizovaný časový plán investic, oprav a rekonstrukcí
silnic a aktuální priority. To jsem v rámci kraje jsem na konferenci
nezaznamenal. U silniční sítě je takový
aktualizovaný přehled priorit rekonstrukcí, obchvatů stále zbožným
přáním. Jedinou výjimkou jsou akce v okolí Pardubic, Chrudimi a
přivaděče na dálnici D35. Jinak je hlavním krajským problémem nedostatek
financí a potřeba větší spoluúčasti SFDI na krajských silnicích.
Novinkou je potřeba řešit dopravu v obci Dolní Morava, kde současná
silnice v zimní ale nyní i letní sezóně nestačí.
-
Investice na železnici jsou
přehlednější.
Generální ředitel SŽDC Ing.
Pavel Surý představil investice do železniční sítě ve východních Čechách. Na železnici jsou priority investičních akcí v železniční
síti v naší východočeské oblasti přesně popsány a týká se jak dobudování
koridoru, rekonstrukcí úseků tratí, železničních stanic, zabezpečovacích
systémů nebo mimoúrovňových křížení. U každé takové investice je odhad
potřebných finančních prostředků i časové určení akce.
-
Stavba dálnice
je zatím časově zařazena na léta 2018 - 2024 na úsek Opatovice - MUK Litomyšl jih, kde dálnice může přejít u
Janova na nově rekonstruovanou I/35. Další úseky do Starého Města u
Moravské Třebové, kde dálnice opouští Pardubický kraj, budou později.
Stavba dálnice byla zahájen archeologickým průzkumem, jsou vydána
některá stavební povolení zejména na mostní objekty a estakády na dvou
úsecích Opatovice - Časy - Ostrov (viz dále uvedené obrázky). Stavět se bude od příštího roku. Chystá
se další úsek k Vysokému Mýtu (zde je krátký tunel u Vraclavi), obchvat
Vysokého Mýta společně s obcí Hrušová,
starosti dělá stále úsek kolem Litomyšle, definitivní rozhodnutí zde ještě
nepadlo. Problémem je stále výkup potřebných pozemků.
- ---------------------------
-
Konference je v centru
pozornosti představitelů Pardubického kraje. Konferenci pravidelně
zahajuje hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, tradičně
se účastní i delegace partnerského Prešovského samosprávného kraje a
letos byla mezi hosty také senátorka v obvodu Pardubice Mgr. Miluše
Horská.
-
O partnery konference není nouze. Konferenci finančně
podporuje spousta firem. Zájem je, v dopravních stavbách se točí a
budou stále točit velké peníze a uvědomují si to i firmy, které
se ucházejí o práci. Dopravní konference se tedy o partnery nemusí obávat.
-
K vystoupením jednotlivých řečníků:
Často jde jen o
jednosměrné informace, čísla a přehledy, které stejně nelze rychle při prezentacích vnímat. Daleko větší účinek by mělo, kdyby
základní fakta, tabulky, grafy a přehledy k vystoupení dostali
účastníci konference v písemné podobě např. při prezenci před
konferencí a
řečníci by se pak mohli více věnovat hlavním problémům, které mají ve
své práci, mohli provádět rozbory, srovnání, hodnotit provedené stavby
třeba i s jejich nedostatky, případně ke každému vystupujícímu
ponechat možnost krátkých reakcí či dotazů. Dosud je konference jen jednosměrným tokem informací řečených v poměrně velkém spěchu.
(mm)
-

-

- Z informace Ředitelství
vodních cest
Pozdrav zástupce Prešovského kraje
-

- Ing. Bohumil Vébr, ŘSD
Pardubice
Ing. Zbyněk Hořelica, SFDI
Ing. T Čoček, 1. nám ministra dopravy
-

-
Ing. Pavel Surý, gen. ředitel SŽDC
Michal Kortyš, náměstek hejtmana
-

- Investice do silnic I. třídy
a dálnice, vše u Pardubic
Přístav Pardubice a varianta jeho napojení novou silnicí III. třídy
-

- D35 - přehled úseků
zajišťovaných ŘSD Pardubice (Opatovice n.L. - Staré Město u Moravské
Třebové)
-

- 1. úsek - pozemky vykoupeny,
probíhá archeolog. průzkum
2. úsek, zbývá vykoupit 7 pozemků z 1100, arch. průzkum.
-

- 3. úsek před V. Mýtem v
přípravě, bude mít tunel
poslední úsek Opatovec - Staré Město s dlouhým tunelem
-

|