Až do
nebes
Českotřebovské muzeum otevřelo ve čtvrtek 21. září další
zajímavou výstavu týkající se rozvoje letectví v našem regionu,
tedy včetně Českotřebovska. Na vernisáži velmi zasvěceně promluvil zástupce
ředitele Regionálního muzea Vysoké Mýto PhDr. Radim Urbánek.
Právě zde ve vysokomýtském muzeu byla výstava vytvořena, pro Českou
Třebovou byla doplněna dalšími exponáty. Na přípravě výstavy spolupracovalo
také českotřebovské muzeum československé vojenské historie. Více
ve zvláštním příspěvku....
NAĎA KONVALINKOVÁ, VÁCLAV
VYDRA A DALŠÍ V KC
Podzimní divadelní
abonmá sice přišlo (ne vinou
KC)
o představení Bláznivý Petříček, obratem ale bylo doplněno o nový
kus. Ve středu 22/11 2017 Vám nabídneme adekvátní náhradu -
inscenaci Turecká kavárna! Ve hře Roberta Thomase se divákům
představí Naďa Konvalinková, Václav Vydra, Jana Boušková či Matěj
Hádek.
Záměr autora je jasný a
působivý - pobavit diváka a dát mu překvapivou kriminální zápletku
(jedná se o komické detektivní příběhy z Paříže). Zdánlivě všední
situace ze zdánlivě všedního dne se odehrávají v útulné pařížské
kavárničce. Postavy jsou napsané brilantně a s velkou láskou. Ať už
patří na stranu dobra či zločinu, jsou plné humoru a člověčenství v
duchu typické pařížské komedie.
Začalo Českotřebovské vinobraní
Počasí bylo zářijové, žádné vedro, taky trochu sprchlo, ale
brzo přestalo. To v okolí, třeba v Ústí nad orlicí byl opravdový
liják. Náměstí se proměnilo, vzniklo příjemné posezení, s Týdnem
sportu a jeho stohy palet se to po této stránce nedá srovnat.
Přívětivější je také hladina zvuku hudební produkce. Kdyby tak
bylo třeba o 5 - 10 stupňů tepleji! Stánky okolo náměstí nabízí
všechno co je na vinobraní potřeba. všechno teprve začíná, ještě
máme před sebou dva dny a program vypadá zajímavě....
Úmrtí v září
Ernest Karša nar. 1960, Česká Třebová, Semanínská 1823
Jaroslav Kubišta, nar. 1943 Dlouhá Třebová. Na Špici 88
Bohumil Kratochvíl, nar. 1953 Česká Třebová, Trávník 1985
Karla Žejdlíková, nar. 1965 Semanín
Wladyslaw Bobela, nar. 1942 Česká Třebová, Křib 2020
Miloslav Hrdina nar. 1955 Žamberk
Terézia Honlova nar. 1929 Česká Třebová, Masarykova 1103
Marta Škrobová nar. 1963 Česká Třebová, Prokopova 475
Jaroslava Cindrová nar. 1930 Česká Třebová, Lhotka 59
František Zedínek nar. 19243 Česká Třebová Pražského 1709
Ing. Karel Bečka, nar. 1944, Brušperk
Čest jejich památce !
KRYTÝ PLAVECKÝ BAZÉN Česká Třebová
- říjen 2017
Ranní kondiční plavání
v úterý a ve čtvrtek od 5.30 do 8.00 hod
Pravidelná provozní
doba
Po 10.00– 17.30
hod
Út 5.30– 8.00 a 12.00–
17.30 hod
St 12.00– 21.00 hod
Čt 5.30– 8.00 , 12.00–
16.00 a 19.30- 2100 hod
Pá 12.00– 19.30 hod
So 8.00– 21.00 hod
Ne 8.00– 21.00 hod
|
Pozor na změny provozní doby
12.10. otevřeno
5.30 – 8.00
a 12.00 – 16.00 a 19.30 –
21.00 hod
26.10. otevřeno 5.30
– 8.00 a 10.00 – 21.00 hod
27.10. otevřeno 10.00
– 19.30 hod
|
Provozní doba solária
Úterý 12.00 – 20.00 hod
pátek 12.00 – 20.00 hod., v ostatní dny
na telefonické objednání.
Kontakty:
Krytý bazén tel.: 465 531 060 Mob.:734281024
www.ekobi.cz
e-mail: bazen@ekobi.cz
solárium 734 351 310 kosmetika
606447497 modeláž nehtů 731518817 masáže 737306148 kadeřnictví 736541357
-
ZIMNÍ
STADION - veřejné bruslení
do konce října
- Středa 29. září 17:00
- Sobota 30.září 15:00
- Neděle 1. října 13:00
- Středa 4. října 17:00
- Sobota 7. října 15:00
- Neděle 8. října 13.00
|
- Středa 11. října Kohouti - M Třebová
Sobota 14. října 15:00
- Neděle 15. října 14:00
- Středa 18. října Kohouti - Hlinsko
- Sobota 21. října 15:00
- Neděle 22. října 13:00
|
- Středa 25. října 17:00
- Čtvrtek 26. října 13:00
- Pátek 27. října 13:30
- Sobota 29.října 15:00
- Neděle 30. října 14:00
-
(Bruslení trvá
vždy 75 minut)
|
GYMNAZISTÉ V
NORSKU I S MARTINEM NETOLICKÝM: VÝSTUP K LEDOVCI.
S naší výpravou z Gymnázia Česká Třebová jsme se vydali k blízkosti
splazu ledovce Folgefonna v jihozápadním Norsku. Skupina C došla ze
základního tábora vesničky Sundal u fjordu (0 m.n.m.) k jezeru
Bondhusvatnet (185 m.n.m.), skupina B skončila o něco blíže k ledovci a
skupina A složená výhradně z nadšenců pod vedením zkušených horalů
Martin Netolický a
Pavel Pospíšil vylezla až k cíli do výšky cca 550 m.n.m. Náročný
tělesný výkon byl odměněn zaslouženým výhledem na norskou divokou
přírodu.
Pronajmu
pěkný byt 3 + KK v rodinném domku v České Třebové blízko centra.
Telefon 736 760 200
Netolický: Zvažme
zrušení státního fondu dopravní infrastruktury
V souvislosti s vyjádřením
ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury, že bude po třech
letech ukončen program poskytování dotací krajům na opravy silnic
druhých a třetích tříd, které jsou v krajském majetku, navrhuje
hejtman Pardubického kraje Martin Netolický zvážit zrušení tohoto
fondu a převedení jeho činností pod některé z ministerstev. Jedním
z důvodů jsou provozní náklady na chod SFDI, které ročně činí 500
milionů korun, ale také dlouhodobá nesystematičnost poskytování dotací
na modernizaci podfinancované silniční sítě, která byla státem do
majetku krajů převedena.
„Pokud stát není
dlouhodobě schopen prostřednictvím SFDI, který zřídil pro obnovování
infrastruktury v železniční a silniční dopravě, vnímat, že silniční
síť v České republice je jeden celek bez ohledu na vlastníka, je nutné
přistoupit k systémovému řešení. Pevně věřím, že názor, který zazněl
na konferenci v Luhačovicích, je v tuto chvíli pouze názorem ředitele
SFDI. Očekávám, že nová vláda, ať už bude v jakémkoliv složení, najde
finanční prostředky pro kraje tak, aby běžná obnova silniční
infrastruktury mohla být nadále prováděna. Domnívám se, že i přes
několikaleté snahy upozorňovat na stav zanedbané silniční sítě silnic
II. a III. třídy, které stát na kraje převedl před více než 15 lety,
je zde stále obrovský investiční
dluh.
Ptám se proto, zda fond, který má mimo své další role přispívat na
rozvoj dopravní infrastruktury v regionech, má vůbec existovat.
Řešením situace je z mého pohledu jednoznačně podíl krajů na inkasu
spotřebních daní zejména z minerálních olejů, tedy paliv a maziv,
který by zajistil běžnou obnovu silniční sítě, na kterou jsme zvyklí v
západních evropských zemích,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
„Není vůbec lehké každý
týden přijímat několik žádostí od starostů obcí na opravy a
rekonstrukce silnic v momentě, kdy se stát tváří, že se ho regionální
komunikace vůbec netýkají a kraje naopak se musí dožadovat pochopení.
Rozhodně není příjemné být v každoroční pozici žebráka, který na
kolenou prosí, aby velký mocipán rozhodl o relativně malých
prostředcích na obnovu silnic, když ve skutečnosti jde o veřejné
statky, o které máme povinnost jako veřejná správa pečovat, jelikož se
jedná o zajištění služeb pro občany. Stát si musí uvědomit, že silnice
nejsou Netolického, Čunka nebo Půty ale všech občanů České republiky.
Má proto povinnost se postarat o jejich obnovu,“ sdělil hejtman
Netolický.
Pravomoci SFDI by mohly
přejít pod některé z ministerstev
„Uvědomuji si samozřejmě, že Státní fond dopravní
infrastruktury plní celou řadu jiných funkcí, nicméně je to z mého
pohledu pouze záležitost změny organizační struktury. Vše lze vyřešit
s možná menším administrativním aparátem, ale zároveň mnohem větším
porozuměním aktuální situaci v dopravní infrastruktuře v České
republice,“ řekl hejtman Netolický s tím, že roční provozní
náklady Státního fondu dopravní infrastruktury činí 500 milionů korun.
„Jsem přesvědčený, že stejnou činnost za mnohem nižších výdajů by
zvládl některý odbor na Ministerstvu dopravy či Ministerstvu financí.
Pro srovnání je tato částka dvojnásobkem toho, co náš kraj od fondu
ročně získával na opravy 3100 kilometrů silnic nižších tříd. Jsem
proto přesvědčený, že tyto prostředky by bylo možné vynaložit lépe,“
dodal hejtman Martin Netolický.
 

 

|