-
V listopadu je tomu rok a půl co společnost CFS Česká Třebová s.r.o.
zahájila provoz na okraji České Třebové a nyní dochází k dalšímu
vývoji tohoto logistického centra. V areálu CFS si totiž otevře
pobočku významná logistická firma, která momentálně v Praze zaměstnává
150 lidí a v ČT na začátku rozjede pobočku přibližně s 10 zaměstnanci,
kteří se budou zabývat námořní spedicí pro západní Evropu.
-
„Lidé
předpokládají, že společnost CFS Česká Třebová je „pouze hala“, která
se zabývá skladováním a překladem zboží z kontejnerů na kamiony. Opak
je ale pravdou, jelikož spektrum služeb, které poskytujeme je široké a
společnost je aktivní i v dalších logistických službách. Pro mnohé
tak bude překvapení, že významnou část našeho obratu tvoří služby,
které se samotným skladem nesouvisí. Zboží o které se staráme mnohdy
neprojede Českou Třebovou a někdy dokonce ani nezavítá do České
republiky. To je případ i našeho obchodního partnera, který zde bude
otevírat v prosinci tohoto roku novou kancelář. Pracovním nástrojem
jsou znalosti, cizí jazyk a počítač s telefonem. Jedná se o
kancelářskou práci vhodnou například pro absolventy středních a
vysokých škol, ideálně se znalostí logistiky. Jsem tedy velmi rád, že
po více než ročním jednání můžeme v našem areálu přivítat další
logistickou firmu, která nabídne v tomto regionu zajímavou (samozřejmě
je třeba i zmínit náročnou) práci pro vzdělané lidi. Jak se navíc
ukazuje z pohovorů, tak přesně tito lidé v České Třebové jsou k dispozici
a o práci jeví velký zájem. Krom této firmy, najdeme v našem areálu
již nyní například spediční firmu BDP-Wakestone, Celní deklaraci
Zelinka či účetní firmu Ecosped, kteří jsou skutečnými odborníky ve
svých činnostech v logistickém sektoru a poskytují své služby i
místním podnikatelům,“
zmiňuje ředitel CFS Česká
Třebová Pavel Švanda.
-
Sama
společnost CFS Česká Třebová již nyní hodnotí rok 2018 jako zlomový.
Společnosti se daří dostávat do tohoto regionu znalostní podniky a
zároveň se takovou firmou CFS i stává. Letos v květnu se například
účastnila logistického veletrhu v Šanghaji, kde se ji podařilo
dojednat a zahájit nový pravidelný námořní sběrný servis pro kusové
zásilky z čínského Ningba přes
italský přístav Terst přímo do České
Třebové. CFS tak ve spolupráci se svými obchodními partnery vytvořila
novou „bránu“ pro doručování kusových zásilek do Východních Čech,
Moravy a Slezka. Do té doby totiž všichni konsolidátoři vykládali
sběrný kontejner v Praze, zatímco tento sběrný kontejner se vybaluje
přímo v logistickém centru v ČT, čímž se zkracuje tzv. poslední míle,
tedy konečná cesta po silnici z vlakového terminálu k zákazníkovi.
Jižní cestou přes Terst do ČR se navíc přeprava dostane na kratší
tranzitní čas oproti cestě přes Hamburg.
-
Hlavním produktem ze
spedičních služeb však pro CFS nadále zůstává železniční přeprava z/do
Číny a i v letošním roce zaznamenává dvouciferný nárůst. Firma
spolupracuje přímo s čínskými vlakovými operátory a hlavní konkurenční
výhodou je znalost lokálního trhu v Číně. Trh vlakových přeprav na
tzv. Nové hedvábné stezce se totiž rychle mění, díky nově vznikajícím,
ale i rovněž zanikajícím vlakovým servisům. CFS tento rychle se měnící
trh průběžně a pečlivě sleduje a díky tomu je schopna zákazníkovi
navrhnout nejvhodnější koridor a servis vzhledem k místu
nakládky/vykládky, ale i vzhledem k požadavku na cenu, rychlost a
stabilitu servisu. Dnes tak CFS zajišťuje vlakové přepravy z Číny pro
řadu spedičních firem v ČR ale i v Německu. Dalším cílem společnosti
je zajištění sběrné služby přímo do České Třebové právě i pro vlakové
zásilky a společnost věří, že během roku 2019 se ji tento servis
podaří zprovoznit, čímž by zákazníkům opět nabídla službu, která na
českém trhu doposud není.
-
Výjimečnost logistického
centra podtrhává status dočasného celního skladu, který umožňuje zboží
clít, aniž by se s ním muselo zajíždět na celnici a rovněž lze
zajistit dodatečné skladové služby jako třídění či etiketace v režimu
transit. V poslední době se zde rovněž realizují projekty například
pro velké obchodní řetězce, kdy se zboží značí etiketami a tato práce
je díky flexibilitě ideálním způsobem na přivýdělek pro studenty nebo
matky na rodičovské dovolené. Novinkou skladové haly je pak pořízení
velkotonážního vysokozdvižného vozíku, který umožňuje manipulaci s několikatunovými
břemeny a rozšiřují se tak možnosti pro překlad nestandardního zboží.
-
Je
to tedy velmi významný rok i pro samotnou skladovou halu. Podařilo se
totiž zahájit spolupráci s několika novými klienty, a to zejména
lokálními. Naplňují se tak očekávání vedení firmy. „Před výstavbou
logistického centra jsme zvažovali velikost záměru. Jedna možnost byla
vybudovat relativně malou halu navazující pouze na kontejnerový
terminál Metrans a sloužící primárně pro překlad zboží z kontejneru na
kamion a naopak. Na tuto činnost tzv. cross-dock je totiž třeba jen
pár set metrů čtverečních, neboť zboží skladem jen proteče a nedochází
k dlouhodobému uskladnění. My jsme však zvolili riskantnější variantu,
a to vybudování větší haly i za cenu vyšší investice díky čemuž tak
budeme moci nabídnout lokálním firmám kvalitní skladové prostory. Z našeho
pohledu totiž v tomto regionu byl nedostatek takových prostor a
lokální firmy k nim měli přístup jen za cenu investice do vlastní
budovy, což není zejména pro výrobní podniky vždy ideální varianta.
Ukázalo se však, že vybudování větší haly bylo správné, neboť většina
zboží uskladněná v našem areálu je právě pro firmy z České Třebové,
Litomyšle, Ústí nad Orlicí a dalších okolních měst,“ uzavírá
ředitel CFS.
-
Pavel Švanda, ředitel CFS Česká Třebová
s.r.o.
-
|