-
-
Rada na svém jednání rozhodla o zahájení zadávacího řízení nadlimitních
veřejných zakázek v oblasti dopravy. Výběrová řízení budou vypsána pro
modernizaci tří silničních úseků a také pro pětici mostních konstrukcí.
Veřejné zakázky jsou realizovány v rámci projektů spolufinancovaných
prostřednictvím programu IROP.
- „Letos se zaměřujeme především na
modernizaci krajských silnic, tedy silnic II. a III. třídy. Trápí nás i
mostní konstrukce, kterým je třeba také dodat péči. Mnohé z nich jsou
v opravdu prachbídném stavu, jsou deformované a korodují. Pokud budu
hovořit o regionálních silnicích, ty je třeba mít v pořádku se vším
všudy. Tedy modernizace je nevyhnutelná,“ sdělil náměstek hejtmana
zodpovědný za dopravu Michal Kortyš a dodal: „Nebudeme čekat, jak
dopadne nelehká situace spojená s koronavirem. Je nutné rychle pustit
připravené finanční prostředky do ekonomiky, aby se co nejrychleji
vzpamatovala. Shodli jsme se proto na zahájení zadávacího řízení pro
modernizaci několika mostů a silnic.“
- „Stejně jako v předchozích letech
plánujeme v celém kraji investovat nemalou částku peněz do oblasti
dopravy, s tím, že významnou část tvoří evropské zdroje, ale stranou
nezůstávají ani prostředky z krajského rozpočtu,“ sdělil hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický. „Modernizace silniční
infrastruktury je nezbytná, to samé mohu říci i o některých mostních
konstrukcích. Máme připraven seznam akcí na území celého kraje, protože
si uvědomujeme, že jsou oblasti, které v tuto chvíli potřebují zvýšenou
investiční aktivitu právě do silnic a mostů, protože pokud bychom
některý z mostů museli uzavřít, mohlo by to mít vliv například na
autobusovou dopravní obslužnost,“ doplnil hejtman Martin Netolický.
- Hana Štěpánová, radní zodpovědná za
regionální rozvoj, evropské fondy a inovace sdělila: „Proběhnou
zadávací řízení na zhotovitele a po jejich ukončení budou zahájeny
stavební práce. Na projekty podané do 70. výzvy IROP 1.1 máme již
rozhodnutí o poskytnutí dotace z Evropské unie. U ostatních projektů
jsme požádali o dotaci v rámci 91. výzvy. Tyto projekty úspěšně prošly
formálním a věcným hodnocením. Finanční prostředky tedy bude Pardubický
kraj čerpat prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního
programu.“
- Náměstek hejtmana Roman Línek zodpovědný za
investice dodal: „Co se týká modernizace vybraných silnic, zde součet
předpokládaných hodnot veřejných zakázek dosahuje přibližně 212 milionů
včetně DPH. U pětice mostů se částka pohybuje okolo 63 milionů včetně
DPH. Celkově tedy hovoříme o nových veřejných zakázkách v předpokládané
hodnotě 275 milionů včetně DPH. Je to jasný signál, že v dnešní krizové
době se investiční příprava na kraji nezpomaluje, ale právě naopak.“
-
-
Modernizace silnic:
- · II/298 Býšť –
hranice kraje; km 9,700-14,420 (směr Třebechovice pod Orebem
s napojením na silnici I/11) – předpokládaná hodnota veřejné zakázky
přibližně 80 milionů včetně DPH
- ·
II/315 Hrádek – Ústí nad Orlicí
– předpokládaná hodnota veřejné zakázky přibližně 46 milionů včetně DPH
- · II/366 Křenov
– Zadní Arnoštov - předpokládaná hodnota veřejné zakázky
přibližně 86 milionů včetně DPH
-
Modernizace mostů:
- · Most ev.č.
305-019 – Štěpánov u Skutče - předpokládaná hodnota veřejné zakázky
přibližně 11 milionů včetně DPH
- · Most ev.č.
322-011 – Trnávka - předpokládaná hodnota veřejné zakázky přibližně
15 milionů včetně DPH
- ·
Most ev.č.
358-015 – Litomyšl -
předpokládaná hodnota veřejné zakázky přibližně 12,5 milionů včetně DPH
- · Most ev.č.
644-003 – Pečíkov-Hraničky - předpokládaná hodnota veřejné zakázky
přibližně 11 milionů včetně DPH
- · Most ev.č.
644-002 – Pečíkov - předpokládaná hodnota veřejné zakázky přibližně
13,5 milionů včetně DPH
V případě mostu 358-15 jde o
most přes řeku
Desná
na silnici 358 z Litomyšle směr
Višňáry
- Morašice. Je současný stav není v evidenci zaznamenán, poslední revize,
která je v databázi mostů uvedena, je z 2. června roku 2008, kdy měl mít
most hodnocení "DOBRÝ", v kategorii III. Jenže obdobné hodnocení měl
tehdy také most přes Třebovku v Lidické ulici, který byl již zbourán
a je v současné době v přestavbě. |