Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Pardubickém kraji:   


Nasazení motorových jednotek ř. 847 RegioFox na trať 238: V průběhu zimních měsíců budou na všechny vlaky na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod nasazeny nové motorové jednotky RegioFox, které nahradí stávající Regionovy. V této souvislosti dojde k odstranění přestupů mezi vlaky v Hlinsku, nicméně nadále bude platit stávající jízdní řád.
Ukončení pravidelného nasazení řady 810: V průběhu zimních měsíců po dokončení dodávky nových motorových jednotek RegioFox dojde k ukončení pravidelného nasazování motorových vozů řady 810. Ty se nyní vyskytují především na lokálkách na Pardubicku a v malé míře také na Českotřebovsku. Nahradí je nízkopodlažní jednotky Regionova.

Otevření zastávky Orel
S novým jízdním řádem se otevře zastávka Orel, která se nachází v úseku mezi Slatiňanami a Chrastí u Chrudimi. Obslouží ji většina osobních vlaků.

Otevření zastávky Pardubice centrum (od 9. 6. 2024)
Od 9. června bude v provozu nová zastávka Pardubice centrum, na kterou bude přístup z podjezdu mezi ulicemi J. Palacha a 17. listopadu na straně jedné a z tzv. myší díry, tedy podchodu mezi ulicemi Sladkovského a Rokycanova na straně druhé. Na zastávku začnou jezdit všechny osobní a spěšné vlaky (s několika výjimkami) ze směru a ve směru Hradec Králové. Ze směru a ve směru Chrudim pak objednatel nyní počítá s tím, že tato zastávka bude obsluhována pouze v pracovní dny zhruba od 5. do 9. a následně od 12. do 19. hodiny. Ostatní vlaky budou končit jako dosud na hlavním nádraží.

Nový dopravní koncept na tratích 238 a 261 (od 9. 6. 2024)
V souvislosti s dokončením zdvojkolejnění úseku Pardubice hl.n. – Pardubice-Rosice nad Labem dojde po mnoha desítkách let k odstranění častých delších pobytů vlaků v Pardubicích-Rosicích nad Labem. Nově zde budou vlaky z Pardubic směrem na Chrudim (a opačně) stát nanejvýš 2 – 3 minuty, což je čas nezbytný na změnu směru jízdy. Na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu bude především v úseku mezi Pardubicemi a Hlinskem zaveden nový dopravní koncept. Jeho základem bude vedení zrychlených vlaků (budou projíždět v úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Chrudim) Pardubice – Hlinsko – Havlíčkův Brod a zpět každé 2 hodiny po celý den a týden. Ty budou doplněny na interval 1 hodina v ranní a odpolední špičce. Další vlaky budou zahušťovat interval až na půl hodiny mezi Pardubicemi a Chrudimí, Slatiňanami, popř. až Skutčí. Celkově tak na této trati dochází k navýšení rozsahu dopravy a zavedení pravidelných taktových tras vlaků.
V souvislosti se změnami na trati 238 dojde k úpravě jízdních řádů vlaků také na trati 261 Svitavy – Žďárec u Skutče a to především na úseku mezi Borovou a Žďárcem.
 

Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová
Na této trati sice k žádným zásadním změnám nedojde, nicméně je zde zapracována celá řada drobných úprav proti stávajícímu jízdnímu řádu. Smyslem těchto změn je především zajištění přípojových vazeb.
V pracovní dny pojede z Pardubic hl.n. v 5:43 Os 5055 přes Českou Třebovou (6:42 – 6:50) přímo až do Letovic (7:30). Vznikne tím přímé ranní spojení např. pro cesty z Chocně či Ústí nad Orlicí do Svitav. Z důvodu zajištění přípojů v Chocni (od Slováckého expresu z Prahy) a v České Třebové (na Valašský expres směr Olomouc) projedou 4 odpolední osobní vlaky stanice Ústí nad Orlicí a Dlouhá Třebová. V úseku Choceň – Česká Třebová tak zastaví pouze v Brandýse nad Orlicí (12:35, 14:35, 16:35, 18:35) a Ústí nad Orlicí městě (12:44, 14:44, 16:44, 18:44). Ve večerních hodinách dochází k úpravám tras osobních vlaků mezi Chocní a Českou Třebovou v návaznosti na dodatečné úpravy poloh rychlíků. Z Chocně pojedou vlaky v pracovní dny ve 20:28 a 22:28, o víkendu pak ve 21:30. Z důvodu časového posunu tras dálkové dopravy a následného pozdního příjezdu do Holic bude zrušen ranní přímý školní vlak z Pardubic. Spojení je nadále zajištěno dřívějším vlakem s přestupem v Moravanech. Ve směru z České Třebové na Kolín budou v pracovní dny projíždět Dlouhou Třebovou osobní vlaky s odjezdem z České Třebové ve 13:06, 15:06, 17:06 a 19:06, a to z důvodu zajištění přípojů v České Třebové (ze všech směrů) a Chocni (na Slovácký expres směr Praha).

Trať 017 Česká Třebová – Moravská Třebová – Dzbel
Jedinou větší novinkou na této trati bude zavedení nového pátečního vlaku 24766 z Moravské Třebové (12:54) do České Třebové (13:28), který bude sloužit především k odvozu studentů z domova mládeže.

Trať 018 Choceň – Litomyšl
Z důvodu zajištění návazností v Chocni především k rychlíkům ve / ze směru Pardubice a Praha dochází k časovým posunům vlaků v brzkých ranních a pozdních večerních hodinách. V neděli večer se zkrátí téměř 3hodinová prodleva mezi spoji na 2 hodiny, neboť poslední vlak z Chocně do Litomyšle pojede již ve 22:36 po dojezdu přípojného vlaku z Prahy.

Trať 260 Česká Třebová – Letovice (- Brno)
Pardubický kraj objednává dopravu osobními a spěšnými vlaky v úseku mezi Českou Třebovou a Letovicemi. V příštím jízdním řádu nedojde k žádným změnám proti stávajícímu stavu.

Trať 261 Svitavy – Žďárec u Skutče
Tato trať je v kraji třetí, kde bude jízdní řád rozdělen do dvou období. V tom prvním do 8. června 2024 bude platit shodný jízdní řád jako ten nynější. U některých vlaků dochází k drobným posunům z důvodu zajištění přípojů ve Svitavách. Ve druhém období od 9. června 2024 dojde k větším změnám na úseku mezi Borovou a Žďárcem u Skutče a ve víkendové dopravě. Podrobnosti budou zveřejněny k termínu letní změny jízdního řádu 2024.

Trať 270 Česká Třebová – Lanškroun / Zábřeh na Moravě (osobní vlaky)
Osvědčený dopravní koncept, kdy je zajištěno spojení mezi Českou Třebovou a Lanškrounem každou hodinu, ve špičce pracovních dní každou půlhodinu a každé 2 hodiny mezi Rudolticemi a Zábřehem na Moravě nedozná žádných změn. Dojde pouze k minutovým úpravám z důvodu zajištění přípojů v České Třebové.