-
STRUČNÝ TECHNICKÝ POPIS
Projektová dokumentace SO 101
řeší modernizaci
stávajícího uličního prostoru MK obslužné na ul. Trávník. Komunikace
je ve stávajícím stavu využívána pro odstavování vozidel, vozidla
nejsou regulována a celková poptávka po parkovacích místech v lokalitě
není uspokojena. Kryt chodníku i komunikace je značně zdegradovaný,
rovinatost povrchu není dle normových parametrů, na asf. krytu se
projevují poruchy, zejména v podobě trhlin. Místní komunikace je MK
III. Třídy dle ČSN 736110,
MO 3.00/20 p, ch.
Šíře hlavního dopravního prostoru je 3.00m, přilehlý parkovací
pruh je navržen pro šikmé parkování vozidel pod úhlem 45°, parkovací
pruh nabídne celkem 12 parkovacích míst, z toho jedno vozidlo je
určeno pro osoby s
omezenou schopností pohybu. K
tomuto parkovacímu
míst je z chodníku zřízena snížena obruba pro zajištění bezbariérového
přístupu na navrhovaný chodník. Parkovací stání má šířku 3,80m, délku
4,30m. Příčný sklon jsou 2.00 %, Podrobný podélný
profil.
Místní komunikace je na
konci vybavena sjezdem na místo ležící mimo PK, tento sjezd je svými
půdorysnými rozměry vhodný i jako obratiště pro osobní vozidla, který
vozidla nemusí využívat, jelikož délka slepé části MK je kratší, než
50m a nemusí tím pádem být vybavena obratištěm. Průjezd návrhu ověřen
vlečnými křivkami návrhových vozidel. Stávající chodník byl pro
potřeby dané lokality zbytečně široký, na úkor parkovacích míst byl
chodník zúžen na šíři pochozí plochy 2,15m. Je tedy splněna podmínka
obousměrného provozu chodců
s
bezpečnostním odstupem od
parkujících vozidel š. 0,50m. vnější hrana chodníku téměř kopíruje
stávající hranu chodníku stávajícího. Odvodnění komunikace je řešeno
dle stávajícího stavu, primárně je dešťová voda sváděna příčným a
podélným sklonem do uličních vpustí, které jsou stávající, jsou pouze
směrově upraveny, aby vyhovovaly novému uspořádání komunikace.
Sekundární odvodnění parkovacích ploch je realizováno přes vsakovací
dlažbu, kde je umožněno dešťové vodě vsakovat do nižších konstrukčních
a pedologických vrstev v daném okolí. Podmínka využití vsaku dešťové
vody je
tedy díky volbou
materiálu splněna.
Ve stávajícím stavu je
propojení Severo
– východního parkoviště s
bytovými domy č.p. 1995 –
1997
pomocí schodiště. Návrh
rozděluje schodiště na chodník o sklonu 8,31%, po levé straně ve směru
staničení je navrženo schodiště široké 1.00 m. Délka schodnice je 550
mm, převýšení 50 mm. Toto schodiště je poměrně dosti mírné a není dle
norem nezbytně nutné. Požadavek schodiště byl zapracován na připomínky
bytového družstva zastoupeným panem Ing. Chudým.
Schodiště s chodníkem
jsou
Rada města schvaluje v
souladu se Směrnicí pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu
Městem Česká Třebová ze dne 01.03.2023 a Protokolem o otevírání
obálek, posouzení kvalifikace a hodnocení nabídek ze dne 29.06.2023,
zadání veřejné zakázky malého rozsahu na stavební práce „Česká Třebová
– změna uspořádání hlavního dopravního prostoru na místní komunikaci,
sídliště Trávník“ a uzavření smluvního vztahu s dodavatelem
Bricky
s.r.o., Sadová 1646, 560 02 Česká Třebová, IČO 09707352 za nejvýše
přípustnou cenu ve výši 3 045 616,44 Kč včetně DPH, v textu dle
předloženého návrhu.¨
Názor:
Nově
vybudovaných 12 parkovacích míst je jen fikce. Obsadí třeba i
prominenti, co mají v rodině třeba 3 auta a budou parkovat samozřejmě
zadarmo. Přitom na fotografiích dosavadního stavu zjistíte, že ve
skutečnosti zde dosud 6 až 7 vozidel při podélném stání parkovalo!
Přínos je tedy 6 nových parkovacích míst za 3 miliony korun, 500 tisíc
na jedno vozidlo. A to nepočítám cenu projektu. Nikdo za parkování
nezaplatí ani kačku, jako by to byla povinnost města. Situace s
parkováním se nezlepší, přijedete-li večer domů, tak zase nezaparkujete.
Prvním krokem měla být regulace, byla dostatečně vysvětlena,
prodiskutována a také schválena v radě města, vydáno příslušné nařízení,
rozpočet města s tím na uvedení do praxe počítal. Přišla nová rada a
první co udělala, tak nařízení zrušila. Považuji to za zásadní
podraz, který byl bez znalosti věci udělán.
Placené rezidentní parkování tak opět zůstalo
jen padlo jen na ty v tzv. zóně 5. Zde je rezidentní parkování zavedeno
jen proto, aby se naplnila parkovací kapacita podzemí před nádražím.
Občané v mnoha ulicích blízko i daleko jsou rukojmí, kterých se nikdo
neptal. Zde totiž nejsou vlivní funkcionáři bytových družstev a SVJ ale
rozptýlení občané, kteří sami nic nezmůžou. Situace je kritická
zejména v Kozlovské ulici kolem Rezidence Rozmarýn, tam je problémů
nejvíc. Možnosti jsou, ale zatím není výhled, který by avizoval
zlepšení. Prý se to kreslí.... Také potřebné změny na Novém
náměstí. "První krok" se realizuje - firma Bricky buduje za 3
miliony vlastně jen 6 nových
parkovacích míst. Kdyby byl zaveden systém rezidentního
parkování, tak by přece z vybraného parkovného bylo možné postupně
budovat a rozšiřovat další plochy. Takhle správně křičí např.
majitelé rodinných domků, kterým parkovací stání nikdo nevybuduje.
Proč
musíme ze svých daní draze budovat pár parkovací míst na Trávníku
rezidentům, kteří za to nic neplatí?
(mm)
-
Fotografie rozestavěného stavu
ze dne 18. a 20. září 2023 (všimněte si v pracovní době ani živáček...)
|