Nové
video Českotřebovského deníku:
Beseda studentů
SŠTD
s Radimem Jančurou:
Témata aktuální i pro Českou Třebovou !
Z dvouhodinové besedy vyrobil Českotřebovský deník cca hodinové video.
Projednávala se různá témata a byly kladeny zajímavé dotazy. Pro snazší
orientaci obsáhlém videu uvádíme startovní časy jednotlivých témat. VIdeo
má na youtube komentář., kde jsou tyto časy také uvedeny. Po kliknutí na časový
údaj (v komentáři na youtube) se přenesete právě na požadované místo ve
videozáznamu.
-
Video má tyto části s uvedením startovního
času:
-
Problematika konkurence a otevřených soutěží
na železnici čas 2:00
-
Vozový park Regiojetu čas 6:50
-
Cíl Regiojetu - stát se největším dopravcem -
čas 7:32
-
Mezinárodní spoje Regiojetu, noční linky - čas
10:10
-
Jak se daří udržet nízké ceny čas 11:03
-
Vysokorychlostní tratě tratě v Česku 13:03
-
Kritika modernizace uzlu Česká Třebová za 17
miliard Kč čas 15:40
-
Kritika modernizace trati Brno-Přerov na 200
km/h čas 17:47
-
Vysvětlení a popis nehody Regiojetu v
Pardubicích 2024 - čas 20:33
-
Proč stále kritizujete ČD, je to náš národní
dopravce - čas 22:29
-
Některá
následující témata zodpovídal Ing. Jiří Schmidt, šéf
strategie Regiojetu:
-
Předjíždění dálkových vlaků a strategie řízení
dopravy - čas 24:16
-
Výběr zastávek Regiojetu kde zastavovat a kde
nikoliv - čas 35:39
-
Lokomotivní park - zaměření na osud řady 162 -
čas 39:57
-
Je možné že Regiojet jezdí s "Perschingem" 160
km/h? čas 43:27
-
Provoz Regiojetu na lince T23 Kolín - Ústí
n.L. - čas 44:56
-
Regiojet - vyzobávač rozinek - čas 48: 14
-
Proč Regiojet jedoucí na Brno v České Třebové
nestaví - čas 49:13
-
Údržba a servis vlaků Regiojetu - čas 51:41
-
Bude nové depo Hostivař - čas 54:31
-
Regiojet také vodí náklad vlak s Pepsicolou do
Maďarska - čas 56:10
-
ZÁVĚR - odměny pro vylosované tazatele - čas
59:24
-
Ve čtvrtek 27. března měli studenti střední školy technické a
dopravní v České Třebové vzácnou možnost se společně setkat s
majitelem společnosti velkého železničního dopravce Regiojet
Radimem Jančurou. V dvouhodinové besedě Radim Jančura v první
části komentoval připravenou prezentaci zaměřenou na rozvoj a
základní principy fungování své firmy. Zaměřil se ale také na
její budoucnost. A to nejen samotného Regiojetu, ale na
budoucnost železniční osobní dopravy v konkurenčním
prostředí, které nastane po roce 2033, kdy budou vlastně
všechny výkony v osobní dopravě rozdělovány podle výsledku
otevřených soutěží. A to nejen nás, ale v celé Evropě. Velkou
část besedy zaznamenal Českotřebovský deník. Zajímavé byly
také informace poskytnuté Ing. Jiřím Schmidtem, šéfem
strategie Regiojetu, týkající samotného železničního provozu
a technického zajištění. Dotazů ke konci besedy neubývalo,
bylo to právě naopak. Vybraní dotazovatelé byli na závěr
besedy odměněni věcnými cenami.
Odkaz na video
https://youtu.be/IiZEhQOvQI8
Další nová video Českotřebovského
deníku:
Panelová diskuze na konferenci o
ohrožených regionech
Stavba kruháče u Korada
-
Celostátní
konference – téma Hospodářsky a sociálně ohrožená území
25/3 Svitavy
-
Druhá
část PANELOVÁ DISKUZE
- Pro snazší
orientaci obsáhlém videu uvádíme startovní časy
jednotlivých témat. VIdeo má na youtube komentář., kde
jsou tyto časy také uvedeny. Po kliknutí na časový údaj
(v komentáři na youtube) se přenesete právě na
požadované místo ve videozáznamu.
-
V panelové
diskuzi vystupují:
-
Petr Kulhánek,
ministr pro místní rozvoj
-
Petr Zahradník, člen
Národní ekonomické rady vlády (NERV)
-
Martin
Netolický, hejtman Pardubického kraje
-
Miroslav Matej
– ředitel odboru Ministerstvo financí
-
Martin
Netolický, hejtman Pardubického kraje (podruhé)
-
David Šimek –
tentokrát v roli poslance či senátora
-
Radim Sršeň, náměstek ministra pro místní rozvoj
-
Stanislav
Schneidr, Ministerstvo pro místní rozvoj
Odkaz na video ZDE: https://youtu.be/zHflAmNacFE
V přípravě je ještě třetí a čtvrtá část záznamu
z dopoledního jednání této konference konference. |
-
Dne
17. Března byla zahájena přestavba stávající průsečné
křižovatky u Korada na křižovatku okružní, která zajistí
na tomto vytíženém místě komunikace I/14 plynulejší a
bezpečnější provoz. Stavba bude probíhat ve čtyřech
etapách, přičemž po celou dobu prací nedojde dle
předpokladu k úplnému uzavření komunikace I/14 a průjezd
stavbou zůstane zajištěn. Doprava bude v souladu s
jednotlivými etapami harmonogramu řízena přes den
vyškolenými pracovníky stavby, mimo pracovní dobu
světelnou signalizací. Pro pěší budou zajištěny bezpečné
koridory.
V rámci první etapy jsou
prováděny přípravné práce pro částečné vymístění silnice
I/14 mimo stávající komunikaci. Obousměrný provoz je na
všech komunikacích zachován.
Se zahájením druhé etapy zůstane
na všech komunikacích provoz zachován obousměrně, pouze
doprava do obce Rybník bude vedena po nově vybudovaném
provizorním úseku komunikace.¨
-
Větší obtíže nastanou při
třetí a čtvrté etapě stavby.
-
V rámci zahájení třetí etapy bude
provoz řízen kyvadlově po nové (severní) části okružní
křižovatky, doprava do obce Rybník bude vedena po
provizorní komunikaci. Stavební práce budou dle
předpokladu pokračovat na propojení silnice od tunelů na
Třebovice.
-
Také během čtvrté etapy bude
doprava řízena kyvadlově. Do obce Rybník se již řidiči
dostanou po nové komunikaci. Stavební práce budou
pokračovat dokončováním nároží U Korada.
-
Po DOKONČENÍ STAVBY SE S PROVOZEM KRUHOVÉ KŘIŽOVATKY
V REŽIMU PŘE DČASNÉHO UŽÍVÁNÍ SE POČÍTÁ KONCEM LISTOPADU.
Odkaz na video
https://youtu.be/qKHI0nvTHVA
|
Aktuálně z dneška
27.3. 2025: V Domova důchodců se staví věžový jeřáb a
Podbranská ulice k nepoznání


Pozvánka
na páteční závěr městské hokejové ligy C.H.L.
-
Slavnostnímu předání
cen a pohárů za letošní ročník CHL bude
předcházet páteční poslední exhibiční zápas
28.3.2025 od 17:30, po něm vyhlášení výsledků a
předání cen. K utkání je nahlášeno zatím 9 + 9 hráčů a
2 brankáři.
Pořdatelé doufají
ve větší zájem a také očekávají účast všech 21 týmů,
které hrály letošní soutěž ! Výsledky jsou spočítány a
konečné pořadí určují poslední tabulky. loňský vítěz
ADBA je letos v I. lize až poslední, sedmá, zvítězí
PROPLAST jako za starých dobrých časů....
SESTAVY PRO
EXHIBICI:
-

27. ročník Festivalu
Bennewitz
za dveřmi
Festival zahajuje již4. dubna
Na úvodním koncertu vystoupí Barocco Sempre giovanne spolu s
Jiřím Vodičkou. Informace ke všem koncertům naleznete zde:
BENNEWITZ FESTIVAL » Kulturní centrum Česká Třebová).
Následuje koncert v rodišti Antonína Bennewitze – v Přívratu
u České Třebové, na kterém vystoupí sbory (českotřebovský
Bendl a pardubický Bonifantes). To bude 5/4. O týden později
vystoupí Ondřej Ruml s Lenkou Novou (12/4), Cimbálová muzika
Pražské filharmonie (15/4), Epoque kvartet (16/4), Martin
Kasík (17/4), Jiří Vodička s absolventy houslových kurzů
Festivalu Bennewitz (19/4). Závěrečný koncert provede
Filharmonie Hradec Králové s hostem Kateřinou Kněžíkovou 23/4
2025. Co nejsrdečněji Vás zvu. Mgr.
Josef Kopecký ředitel



-
Poslední videa: Norové zpívali v
České Třebové - Koncert & beseda KPH - Výstavy výtvarných kurzů na
videu v letech
2022 až 2025 - Koncert učitelů ZUŠ
-

V
Padubicích panuje dokonalá shoda mezi krajem a statutárním
městem
-
K pravidelnému jednání se sešly samosprávy Pardubického
kraje a města Pardubic. Mezi společná témata jednání
patřila problematika dopravního napojení Pardubické
nemocnice a parkování v celé lokalitě, rozvoj
pardubického letiště či pokračování rekonstrukce Wonkova
mostu.
-
Dopravní
napojení Pardubické nemocnice a parkování
-
Obě
samosprávy společně řeší mimo jiné záležitosti
dopravního napojení Pardubické nemocnice včetně
zajištění parkování. „Na základě jednání mezi
Pardubickým krajem a městem bylo dohodnuto, že budeme
pokračovat v projekčních pracích a napojení na
připravený zárodek křižovatky na nadjezdu Kyjevská,
který má ve své dokumentaci město. Po zajištění rozpočtu
stavby bude iniciováno další jednání týkající se
rozdělení financování nového dopravního napojení,“
uvedl námětek hejtmana pro oblast investic Dušan
Salfický. Hejtman Martin Netolický seznámil vedení města
s aktuálním stavem přípravy parkovacího domu v blízkosti
ulice Komenského. „V letošním roce chceme projektovat
a v příštím roce bychom parkovací dům pro přibližně 250
míst rádi realizovali. V tuto chvíli počítáme s limitní
částkou 100 milionů korun. Bude se jednat o lehkou
montovanou ocelovou, pro kterou jsme se rozhodli také na
základě inspirace u řady subjektů mimo jiné ze
soukromého sektoru. Směrem k nemocnici a k rodinným
domům bude opláštěn sendvičovými panely případně
tahokovem, aby byla zajištěna také pohledová stránka,“
uvedl hejtman. V návaznosti na tuto debatu přislíbil
náměstek primátora Jan Hrabal, že město vyčká se
zavedením zóny placeného stání v Pardubičkách až na
zprovoznění parkovacího domu. Obě samosprávy se zároveň
shodují, že je nutné řešit režim průjezdnosti Komenského
ulice směrem do a z parkovacího domu.
- Další
parkovací plochy vzniknout v blízkosti železniční trati
v ulici Kyjevská. „Na základě dohod s panem hejtmanem
jsme se dohodli, že město bezúplatně převede kraji
potřebné pozemky v blízkosti železniční trati a kraj
následně rozšíří parkovací plochy ve spodní části areálu
nemocnice. V rámci městského zastupitelstva již
schválení převodu proběhlo,“ uvedl primátor Pardubic
Jan Nadrchal.
-
Rozvojové
plány letiště Pardubice
-
Společnost
East Bohemian Airport, která je provozovatelem civilní
části pardubického letiště, je ve společném vlastnictví
obou samospráv. Logicky tak toto téma bylo předmětem
společného jednání obou rad. „S panem primátorem, ale
i členy rady se shodujeme na tom, že podporujeme
rozvojové aktivity včetně záměru soukromého investora
vybudovat v bezprostřední blízkosti terminálu letiště
kongresový hotel. My jsme připraveni v této věci v rámci
krajské rady přijmout potřebná usnesení, ale hlavní díl
práce je především na vedení společnosti. Budeme tak
společně apelovat, aby nedocházelo ke zbytečným průtahům
či rozhodnutím, která nejsou projednána s oběma
akcionáři,“ řekl hejtman Netolický.
- "Výstavbu
kongresového hotelu v bezprostřední blízkosti
pardubického letiště vnímáme jako klíčový krok k
posílení atraktivity našeho města pro mezinárodní
obchodní klientelu a turisty. Tento projekt nejenže
rozšíří nabídku ubytovacích kapacit, ale také vytvoří
moderní zázemí pro pořádání konferencí a společenských
akcí, což přispěje k celkovému ekonomickému rozvoji
regionu. Město Pardubice je připraveno aktivně
spolupracovat se soukromým investorem a dalšími partnery
na realizaci tohoto záměru, který vnímáme jako součást
širší strategie rozvoje letiště a jeho okolí. Věříme, že
tento projekt přinese nové pracovní příležitosti a
podpoří růst cestovního ruchu v našem městě,“ sdělil
primátor Jan Nadrchal.
- Náměstek
primátora Jan Hrabal informoval o průběhu rekonstrukce
přistávací dráhy. „Dobrou zprávou pro letošní letní
sezonu je fakt, že jsme ujišťováni o bezproblémovém
průběhu rekonstrukce přistávací dráhy, a tak není
ohrožen termín dokončení a tím pádem ani zahájení letní
letecké sezony včetně charterových letů,“ sdělil Hrabal.
-
Rozvoj areálu
Ke Tvrzi
- Zástupci
Pardubického kraje informovali vedení města o komplexním
rozvoji areálu Ke Tvrzi, kde kraj řeší výstavbu objektu
pro potřeby dětského domova, zatímco stávající budova by
měla být demolován. Součástí areálu bude také objekt pro
poskytování sociálních služeb a záměrem je také výstavba
Pardubického vývojového inovačního centra.
-
Oprava
Wonkova mostu
- Velkým
společným tématem je rekonstrukce jednoho z klíčových
mostů přes Labe, kterým je jednoznačně Wonkův most. "Po
informaci z průběhu stavby s aktualizací technických a
časových nároků realizace bylo předmětem zájmu kolegů
vedení cyklodopravy. Od výchozí varianty smíšeného
provozu cyklistů a chodců po chodníku bylo diskutováno
vícero dalších alternativ včetně vyhrazených jízdních
pruhů pro cyklisty. Technickým limitem však je potřeba
zachování šíře chodníků, takže nově vyhrazené cyklopruhy
v předpisové šíři by znamenaly snížení počtu hlavních
jízdních pruhů ze stávajících pěti na čtyři, což by
si vyžádalo nejen úpravu předpolí mostu i trolejbusové
trakce, ale hlavně nežádoucí snížení plynulosti
automobilové a trolejbusové dopravy,“ uvedl
náměstek hejtmana pro oblast dopravy Ladislav Valtr.
-
Rozvoj
sdílených kol v Pardubicích a okolí
- Pardubický
kraj před časem zavedl dotační program na rozvoj
sdílených kol. Maximální výše dotace činí 350 tisíc
korun. Podmínkou je poskytnutí jízdy klientům po dobu 15
minut zdarma. Statutární město Pardubice je oprávněným
žadatelem v rámci tohoto programu.
- „Město
Pardubice dlouhodobě podporuje cyklistickou dopravu jako
ekologický a efektivní způsob pohybu po městě. V rámci
této strategie plánujeme ve spolupráci s Dopravním
podnikem města Pardubic znovuzavedení systému sdílených
kol, který by měl být integrován do městské hromadné
dopravy. Cílem je nabídnout obyvatelům i návštěvníkům
města alternativní a udržitelný způsob dopravy. Počítáme
s tím, že prvních 15 minut jízdy bude zdarma, což by
mělo motivovat k využívání této služby. V současné době
finalizujeme detaily soutěže na provozovatele tohoto
systému, abychom zajistili jeho efektivní fungování a
dostupnost pro všechny uživatele,“ uvedl náměstek
primátora pro dopravu Jan Hrabal.
-
Cyklostezka
Labská
Shoda panuje mezi městem a krajem také v otázce dalšího
rozvoje cyklostezky Labská, která má sloužit nejen jako
rekreační trasa, ale i jako bezpečné dopravní spojení
pro obyvatele regionu. Díky podpoře z integrovaných
územních investic (ITI) se nyní připravuje realizace
několika nových úseků – konkrétně mezi Opatovicemi nad
Labem a Vysokou nad Labem, Opatovicemi a Dřítčí, a dále
mezi Ráby a Kuněticemi. V plánu je rovněž propojení ze
Svítkova přes Srnojedy do Valů.
- "Jsem rád,
že se nám daří držet společný směr s Pardubickým krajem.
Cyklostezka Labská je službou pro lidi – zvyšuje
bezpečnost cyklistů, podporuje zdravý pohyb a zároveň
vytváří pohodlné a atraktivní spojení napříč regionem. I
díky těmto krokům dáváme veřejnosti jasný signál, že
cyklodoprava má v našem plánování pevné místo,“ uvedl
náměstek primátora René Živný.
- Rozvoj
cyklostezek je klíčový pro podporu zdravého životního
stylu našich obyvatel. Proto vítám pokračující
spolupráci s krajem na projektu Labské stezky, která
nabídne bezpečné a atraktivní trasy pro cyklisty všech
věkových kategorií. Zároveň je nezbytné, aby se na
předfinancování těchto projektů podílely i dotčené obce,
nejen město Pardubice, jak se nám to podařilo dojednat
například s Opatovicemi nad Labem, což zajistí efektivní
realizaci a dobudování celé sítě cyklostezek,“
-
Byty pro
zdravotníky nebo rozvoj zámku a Winternitzových
automatických mlýnů
- Součástí
jednání obou samospráv bylo také téma dalšího rozvoje
pardubického zámku nebo Winternitzových automatických
mlýnů. Řeč byla také o možné spolupráci v rámci
zajištění bytů pro zaměstnance Pardubické nemocnice.
Hospodářsky a sociálně ohrožená území je nutné řešit
systémově.
|
-
Celostátní konference na téma
podpory rozvoje Hospodářsky a sociálně ohrožených území (HSOÚ)
se uskutečnila v úterý ve Svitavách. Cílem konference bylo
zvýšit povědomí o problematice HSOÚ a zdůraznit její
význam, upozornit na nezbytnost integrovaného
a koncentrovaného přístupu k této problematice, prezentovat
příklady dobré praxe z Pardubického kraje a zdůraznit
jejich potenciál jako vzor pro ostatní regiony, podpořit
širší zapojení podnikatelského sektoru do řešení této
problematiky a získat větší podporu pro intenzivnější
zaměření na problematiku HSOÚ na národní úrovni.
-
Úvod
konference po zdravici ministra pro místní rozvoj Petra
Kulhánka a ekonoma a bankéře Pavla Kysilky obstaral hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický. „Téma
rozvoje hospodářsky a sociálně ohrožených území je pro
Českou republiku nesmírně důležité, ale bohužel se mu
nedostávalo takové pozornosti, jak by mělo. Vždy se toto
téma otevřelo po parlamentních volbách, když jsme se
podívali na mapu a zhodnotili výsledky. Pak si začínáme
všímat, že některé regiony volí jinak, než si myslí
centrum. Musíme se vždy nejdříve ptát, co je důvodem těchto
výsledků. Není to pouze oblast Sudet a odsun původního
obyvatelstva, ale také úpadek průmyslu po roce 1989.
Bohužel nůžky se mezi jednotlivými oblastmi postupem času
spíše rozevírají. V našem kraji k těmto územím přistupujeme
systematicky a snažíme se upravit naši strategii na úroveň
obcí s pověřeným obecním úřadem, jelikož území ORP není
vypovídající. Vytváří se totiž vnitřní periferie, a to
například na Chrudimsku, Hlinecku či v oblasti Chvaletic,
ale dle dat státu na úrovni ORP jsou tyto oblasti
v pořádku. Bohužel to tak není a stát by si to měl uvědomit
a jít více do detailu,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
-
První diskusní panel patřil
otázce: Jak podpořit rozvoj HSOÚ na národní i krajské
úrovni? Debaty se kromě hejtmana Martina Netolického a
starosty Svitav Davida Šimka zúčastnili také zástupci
Ministerstva financí ČR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR,
ale také Národní ekonomické rady vlády. Radní Pardubického
kraje a vedoucí České národní delegace v Evropském výboru
regionů Roman Línek hovořil o mimo jiné o kohezní politice
a roli evropských fondů v rámci snižování rozdílů mezi
regiony. „Hospodářské a sociální soudržnosti, čili tomu,
aby se rozdíly mezi regiony snižovaly, tak tomu se Evropská
unie věnuje dlouhodobě a lze říci, že regionální politika
je součástí
DNA
Evropské unie. Bohužel nové výzvy a problematiky globálního
světa dostávají regionální politiku na druhou kolej,
nicméně také v rámci Evropského výboru regionů budeme dělat
maximum proto, aby toto téma nezmizelo a regionální
politika včetně snižování rozdílů mezi regiony byla stále
tématem podporovaným ze strukturálních fondů Evropské unie.
To, jakým způsobem budou fondy nastavené, je nyní v
řešení,” uvedl Roman Línek. Další diskusní panel se
věnoval problematice příležitostí a bariér zapojení
soukromého sektoru do rozvoje HSOÚ.
-
V odpoledním programu se
účastníci konference rozdělili do šesti tematických
workshopů. Jeden z nich se věnoval vytváření fondů HSOÚ,
zapojení bank a využití finančních nástrojů pro rozvoj HSOÚ.
I v tomto patří Pardubický kraj mezi průkopníky.
„Připravujeme vytvoření krajského revolvingového programu,
který bude představovat velmi zvýhodněnou návratnou
finanční výpomoc ze strany kraje pro znevýhodněné oblasti,
kde by bylo velmi nízké úročení tak, aby byl tento nástroj
opravdu využíván, a to například v rámci předfinancování
projektů realizovaných z evropských fondů, ale také pro
podporu podnikatelských aktivit, rozvoje veřejných služeb,
a to včetně bydlení. K tomu vytváříme nadační fondy pro
jednotlivé ORP, v rámci kterých po vzoru Saska chceme
soustředit prostředky kraje, municipalit, místních
podnikatelských subjektů, ale také bankovního sektoru.
V rámci těchto fondů chceme pomáhat studentům se studiem na
vysoké škole, ale se závazkem návratu do místa, ze kterého
pochází. Zároveň chceme podpořit provázanost s významnými
zaměstnavateli v regionu, ale chceme nabídnout také pobídky
pro přesídlení do vybraných lokalit. Naším cílem je
alokovat pro každý nadační fond přibližně pět milionů
korun, nicméně pevně věříme, že postupně se tyto fondy
budou rozrůstat i díky většímu zapojení soukromého sektoru
či bank,“ avizoval hejtman Netolický.
-
Další workshopy se v průběhu
odpoledne věnovaly například digitalizaci území, rozvoji
internetu a mobilních sítí, sociální problematice či
podpoře podnikání, inovací a vzdělávání.
Zlevněné
vstupenky na generálku zahajovacího koncertu Smetanovy
Litomyšle jsou ještě v omezeném počtu k mání.
Byly určeny
zejména pro Litomyšlany. Generálka se koná v
pátek 13. 6. ve 20 hodin na II. zámeckém nádvoří. Ceny
vstupenek, které jsou nyní ještě k mání jsou 570 - 690
Kč, tedy za 25% ceny. Jde o nejžádanější program
Smetanovy Litomyšle. Program: Česká filharmonie v čele
s Jakubem Hrůšou zahraje Smetanův Pochod ke slavnosti
Shakespearově, Beethovenův Koncert pro housle a
orchestr D dur a Prokofjevova Romea a Julii.
Vstupenky nakoupíte je prostřednictvím následujícího odkazu
ZDE,
litomyšlského informačního centra, nebo Festivalového
centra v průchodu do zámeckého nádvoří. |
|